11 Ağustos 2012 Cumartesi

TAVUK GRATEN

 Tüm dostlarıma kocamannnn  sevgilerrr :) :) yavaş yavaş ramazanın sonlarına yaklaşıyoruz, iftar sofralarınızın birinde tavuk grateni deneyebilirsiniz,tarifim sevgili Gülcan'a gidiyor....
 MALZEME:
1 tavuk göğsü
1 adet orta boy soğan
1 adet orta boy havuç(haşlanmış)
1 adet orta boy patates(haşlanmış)
1/2 limon suyu
2oo gr. bezelye (haşlanmış)
tuz- karabiber
BEŞAMEL SOS İÇİN:
3 çor kaş.un
2 çor kaş.tereyağ veya 5 çor kaş. sıvıyağ
3 su bar.süt
100 gr.kaşar rendesi
1 yumurta-tuz


YAPILIŞI:
Tavuk göğsü yıkanarak tencereye alınır,soğan,limon suyu,tuzu ve göğüs etinin yarısına gelecek kadar sıcak su ekleyerek ağır ateşte göğüs eti yumuşayana dek pişirelim..Haşlanan tavukları kemiklerinden ayırıp büyük parçalar halinde margarinle yağlanıp  hafif un serpilmiş fırın kabına yayalım...Patates,havuç küp küp doğranır,bezelye,tuz ve karabiberle karıştırılarak tavukların üzerine yayılır...Tavada tereyağı eritilir un eklenir sürekli karıştırılarak hafif sararana dek kavrulur,karıştırmaya devam ederken sıcak süt ve tuzu eklerek sos koyulaşana dek pişirelim...Sos ılınınca yumurta eklenir,karıştırılır ve tavukların üzerine yayılır...Üzerinekaşar rendesi serpilir,önceden ısıtılmış fırında kaşarlar kızarana dek pişirelim,dilimleyip servis yapılır(ben kaşıkla servis yaptım)...

8 yorum:

Nesrin dedi ki...

Nasıl güzel görünüyor nasıl :)
Ellerinize sağlık
Bu akşam planda mantı var, ama yarın hemen yapabilirim:)

Swotpisces dedi ki...

harikadır ben çok severim... :)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

beşamel soslu lezzetlere bayılıyorum :) harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Balparem ellerine sağlık çok severim öpüyorum kocaman...

fatosun mutfagından... dedi ki...

nefisss görünüyor..ellerine sağlık canımm..hayırlı geceler..selamlar..

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Harika olmuş, emeğinize sağlık. Sevgilerimle...

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım lezzetli ve kolay bir yemek sevgiler...

gelibolu17 dedi ki...

canım merhaba nasılsın? özledim seni ve güzel tariflerini,,,çok teşekkür ediyorum beni hiç unutmadığın için güzel yemeğin şimdi http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/08/tavuk-graten.html yayında ellerine sağlık gene beklerim,,,hayırlı iftarlar selamlar :)