8 Nisan 2012 Pazar

VİŞNELİ AYVA TATLISI

Tüm dostlarımın güzel bir hafta geçirmelerini diliyorum :) :)Ayva tatlısını uzun süre önce yaptım ama ancak sırası geldi :) tarifi Hatice'ye gidiyor.....
---------------------
MALZEME:
3 orta boy ayva ve tüm çekirdekleri
2 su.bar vişne
1 su.bar.toz şeker
2 adet kalem tarçın
4-5 tane karanfil
1 tane zencefil (ben kullanmadım)
------------------
ÜZERİNE:
kaymak ve krem şanti
YAPILIŞI:
Ayvaları soyup ikiye bölün,ortasını çıkarın tencereye dizin...Üzerine vişne ve baharatları koyun şekeri serpin,az su ilave edip orta ateşte kaynamaya bırakın...Ayvalar yumuşayana dek pişirin, arada vişne sularını üzerinde gezdirerek ayvaları ters yüz edin...Ayvalar yumuşayınca tencerenin kapağını açıp şerbetin ballanmasını sağlayın,şerbeti ayvaların üzerinde gezdirin ki tatlılarımız parlak ve ballı olsun :)..Şerbet iyice azalınca ateşten alıp ılınmaya bırakın,ayvaları servis tabağına alarak ortalarını şanti ile doldurun....Tenceredeki vişne sosunu taneleri ile birlikte tatlının üzerinde gezdirin,kiraz şekerlemesi ile süsleyip hindistan cevizi ile taçlandırın :)
Ayva tatlısına ikinci seçenek, eğer benim gibi şantiyi sevmiyorsanız,tatlıyı pişirirken içine 3 adet elmayı rendeleyin,tatlı pişince ortalarına vişneli ve elmalı karışımı doldurun ceviz serpin.....
-------------
Tatlının tarifi sevgili Yeşim' e ait,paylaşımın için sağol arkadaşım.....

7 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık canım çekti :)

Marifetane hobi dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim etkinliğe gösterdiğin yoğun desteğin için teşekkür ediyorum, şahane ayva tatlısı tarifini aldım yorum sırasına göre yarın yayınlayacağım yine beklerim inşaAllah..Güzel bereketli bir haftaya başlaman dileğiyle selametle kal canım sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok nefis görünüyor.Sevgiler:)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

MMMMM BEN ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM
:))

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Tatlın nefis görünüyor gerçekten. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Balparem bu ne valla gözlerim yuvala
rından fırladı hani bana:)))Ellerine
sağlık öpüyorum.

yeşim dedi ki...

enfes olmuş canım.ellerine sağlık.çok öpüyorum.