21 Eylül 2011 Çarşamba

EZO GELİN PİLAVI

Lezzet dergisinde okuyup not almıştım,misafirlerime yaptım,misafirlerim ve ben beğendik :)
biz çayın yanında yedik, GÜLCAN arkadaşımın ''Çay,Kahve,Bahane'' etkinliğine katılabilir :)
----------------------
MALZEME:
1 u.bar. pirinç
1 su.bar.pilavlık bulgur
1su.bar.arpacık şehriye
1 su.bar.yeşil mercimek
30.gr. tereyağ(ben biraz daha fazla koydum:)
1 çay.bar.sıvıyağ
1 adet kuru soğan
1 adet pırasa(ben koymadım)
2-3 adet mini sivri biber
1 adet salçalık kırmızı biber
3,5 su.bar.et suyu
yarım demet maydanoz(ben dereotu koydum)
tuz
karabiber
------------
YAPILIŞI:
Mercimeği yıkayıp haşlayın ve süzün.Tencereye tereyağ ve sıvıyağı koyup şehriyeyi kavurun(ben önce kavurmayı unuttuğum için rengi ayrışmadı ,siz kavurun :)ince kıyılmış soğan, yıkanıp süzülmüş,pirinç ve bulguru ekleyip 5 dak. daha kavurun...
Kavrulan malzemeye ince kıyılmış biberler,minik doğranmış domates ve merciğimeği ekleyip kavurmaya devam edin,kıvama gelince tuz ve et suyunu ekleyin(su az gelirse ekleyin)ve pilavınızı pişirin.Pişen pilavı karabiber, maydanoz veya dereotu ile tatlandırıp afiyetle yiyelim...

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Balparem canım bu enfes pilavı bir çok kişide gördüm denemek için not aldım enfes olmuş ellerine sağlık kocaman öpüyorum.

Nigar SARGIN dedi ki...

Görüntü süper bayıldım.Uzun zamandır diyetteyim.(Yaklaşık 3 aydır makarna ve pilav yemedim)Hem bu değişik lezzeti denemek,hemde diyeti bozmak için yapacağım bu leziz pilavı ellerinize sağlık;)

gelibolu17 dedi ki...

Ezogelin pilavın şimdi yayında,elelrine sağlık canım,çok teşekkür ederim :)
selamlar...

lezzet sefasi dedi ki...

enfes olmus bulgurun pilavini cok severim , bird e ezogelin olmuski deymeyin tadian bakanalrin keyfine

Limon çiçekleri dedi ki...

Kız hatçe!Sen beni gece gece krize sokucaksın galiba,bu ne maharet böyle!Olmuyor ama!